Monday, September 24, 2012

Satu


"Dan tidak ada (sesuatu pun) yang menghalangi manusia untuk beriman ketika petunjuk telah datang pada mereka dan memohon ampunan kepada Tuhannya, kecuali (keinginan menanti) datangnya hukum (Allah yang telah berlaku pada) umat yang terdahulu atau datangnya azab atas mereka dengan nyata". 
(Al Kahfi; ayat 55)

Its ironic how i am still awake at this hour for my studies and at the same time writing for my blog entry! Zzzzzz :S  Alhamdulillah.. Im done with my philo reading and writing tonight. Later evening will be having a major on Philosophy. And i dont feel anything >< aiyaaaa..

Terlalu banyak pendapat tentang agama dan kepercayaan. Pening jgk baca Philo ni.. Pada akhirnya, semua pengisian yang dipertikaikan itu menuju ke arah yang sama. Zzz.. Allah sempurnakan Islam dengan adanya Iman.. Iman itu percaya.. Iman itulah yang akan tersemat dalam diri selalu dan selamanya. Its dawn here, time for Subh (:



MasyaAllah la quwwata illaa billaah, atas kehendak Allah, semua ini terjadi. Alhamdulillah, syukur kepada Allah. InsyaAllah, mudah-mudahan Allah akan memberi kita petunjuk.

Wassalaam wbt
5.40 am

No comments:

Post a Comment