Saturday, February 16, 2013

Kita (:

Kaki kanan melangkah..
Hembusan udara menerpa ke wajah..

...and stimulated my sense of smell.
"This smell.. so familiar. Ahah! The only smell i can get.. in my hostel". Zzzz :E
...and only after that.. "Alhamdulillah. I am finally here in Kursk (:".

It seems like that white thing will not whoosh away forever.
It's beautiful! But be careful! Cuz it's 'iceful'! anddd slipful..

Begitulah pandangan kita terhadap dunia. Bagaikan tiada akhirnya.. Terlalu banyak yang indah. Sehingga ada yang terhanyut ke dalamnya. Dalamnya hanya diredah sehingga membawa padah.

Yup. Semudah itu kita tertipu dengan pandangan mata. Pandangan yang semestinya sementara. Membuat kita terlupa. Pandangan abadi itu di syurga sana. Inilah yang dinamakan ujian. Buat kita yang beriman. Supaya di hari kemudian.. Milik kitalah syurga idaman! ♥

"Sungguh, mereka yang beriman dan mengerjakan kebajikan, Kami benar-benar tidak akan menyia-nyiakan pahala orang yang mengerjakan perbuatan yang baik itu. Mereka itulah yang memperoleh Syurga Adn', yang mengalir di bawahnya sungai-sungai; (dalam syurga itu) mereka diberi hiasan gelang emas dan mereka memakai pakaian hijau dari sutera halus dan sutera tebal, sedang mereka duduk sambil bersandar di atas dipandipan yang indah. (Itulah) sebaik-baik pahala dan tempat istirehat yang indah". 
(Surah ke-18; Al-Kahf; ayat yang ke 30-31)
Berhati-hati dalam perjalanan hidup itu satu petunjuk. Dan buat kita yang mendapat petunjuk, Allah akan menambah petunjuk kepada kita dan ketakwaan. Yes.. Us. Kitalah. Amin!

Wassalam wbt
12.22 pm


No comments:

Post a Comment